vrijdag 17 oktober 2014

FOF: Herfst!

Hallo allemaal! De woensdag post was een beetje blijven steken tussen de eindeloze rij deadlines voor mijn colleges... Maar, nu heb ik wel even tijd (gemaakt), aangezien ik volgende week voor de verandering ook mag genieten van een herfstvakantie en dan lekker veel werk kan inhalen...
Hoewel mijn week druk was, heb ik ook verrassend veel haakseltjes afgekregen!
Als eerste maakte ik nog twee Sterrenknufjes af:
Deze blije mannetjes wachten op een paar baby slofjes en wat andere goodies om samen een baby-kado-pakketje te worden... Nog even doorhaken dus!

En dan hebben jullie het misschien wel gemerkt... Maar de herfst heeft toegeslagen...
En toevallig is de herfst een van mijn favoriete seizoenen (alleen verslagen door de winter, mits er een flinke hoeveelheid sneeuw uit de lucht komt!).
Ik houd van de kleurtjes, de vallende bladeren, de frisse ochtendkou en, zolang ik lekker veilig binnen voor de open haard zit, een goede hersftstorm..

Dus, hoe kon ik het perfecte, herfstkleurig bolletje wol laten liggen?

Zeg nou zelf, zo'n bolletje kleurenpracht hoort niet thuis op een plank in de winkel!
Dus heb ik een Cliff ervan gemaakt. Ik houd van dino's net zo veel als van de herfst, dus dat was al mooi. En Cliff is gewoon perfect om alle prachtige kleuren van zo'n bol te laten zien.
Oh, ik houd van mijn nieuwe dino... ;)

De wol was niet het beste spul om mee te werken (erg losjes opgedraaid, het 'scheurt' als je er te hard aan trekt), en ermee naaien was helemaal een nachtmerrie! Maar het was het allemaal waard toen Cliff eruit tevoorschijn kwam!

En toen kwam Monster's Toy Box met een nieuw patroon... Andy the Candy Corn!
Ja, ik hoor jullie denken... Wat is Candy Corn nou weer?
Ik moet je eerlijk toegeven... Dat kan ik ook niet precies uitleggen. Het is een snoepje, zover ben ik gekomen ;)
Ik heb echter nog eens een nerd-achtige periode op Neopets doorgebracht... En daar een gezonde verslaving (ik kan het immers zelf niet proeven/snoepen) aan Candy Corn opgelopen. En dan vooral als (kleuren-)thema.
In ieder geval moest ik dit knuffeltje maken!

Een schatje, toch? Zelfs als je niet weet was het is ;)
Hij heeft nog een mondje nodig... Maar ik was een beetje lui en wilde niet op zoek gaan naar de zwarte wol. Dus dat is een klusje voor de toekomst. Net als nog meer van deze schatjes maken!

Vraag je je bij de foto ook af, wat er allemaal voor spannends op de achtergrond te zien is?
Het is mijn herfsttafel!
Oke, het is eigenlijk mijn koffietafel. Maar ik gebruik m nauwelijks (behalve als er visite is) en een kopje thee valt er nog wel bij te zetten (en past thematisch heel mooi ;) ).
Dus, is het mijn seizoens-haakdisplay. Elk jaar staan er andere knuffeltjes op.
Uitzondering dit jaar: de vogelverschrikker achter Candy Corn. Hij heeft geen vervanger gevonden en werd leuk genoeg bestempeld voor nog een jaartje...

Dat was het weer voor deze FOFriday... Zoals gezegt heb ik volgende week vakantie, maar dat garandeerd allerminst dat ik eraan denk een post te plaatsen. Ik hoop van wel, want ik heb echt een fantastisch WIPje!

Oh, daar vergeet ik bijna de links... Laten we ze maar allemaal verzamelen hier aan het eind:
Sterrenknufjes
Cliff - projectpagina
Candy Corn patroon

Hopelijk tot volgende week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten