donderdag 8 januari 2015

WIPW: Dekens

Hallo allemaal! Leuke feestmaand gehad? Ik kan jullie op het nippertje nog net een 'Gelukkig Nieuwjaar' wensen, toch?
Mijn maandje was lekker hectisch, dus het bloggen was er beetje bij ingeschoten... Maar laten we het nieuwe jaar goed beginnen (en vergeten dat het al donderdag is ;) ) met een volle blogpost!
Ik heb namelijk mijn haaknaalden niet met rust gelaten! Het meeste wat ik heb gedaan is projectjes afronden echter, dus ik bedacht voor WIPW het volgende: een overzicht van mijn grote WIP-collectie... Letterlijk: want dit zijn grote projecten, alle dekens die ik rond heb slingeren in WIP-status!

Het zijn er zes, maar daarnaast heb ik er ook al één af en wilde ik nog met twee andere beginnen deze maand... :O Hihi, ja, daar schrok ik zelf ook wel een beetje van... ;)

DIY-Dye Blanket
Deze eerste is speciaal... Het is een deken met granny squares van elk wolletje dat ik zelf verf 0:)
Wat natuurlijk betekend dat het jaren gaat duren voor dit een dekentje is. Op dit moment heb ik wel 4 squares! Maar ik houd van mijn ideetje:
Het formaat van elke vierkantje hangt af van de hoeveelheid geverfde wol (1 toer per 25 gram wol), dus dit deken wordt een soort wol-verf-dagboek... Ach, zou hij dan misschien wel nooit compleet zijn te noemen?

Flowery Meadows
Dan heb ik deze grannies nog ergens liggen... Het begon als deken, toen besloot ik dat het beter als kussensloop dienst kon doen (niet echt lekkere dekenwol). Maar ik vind het deken idee ook nog steeds wel leuk. Nou is het gelukkig allemaal nog niet af, dus ik kan nog even denken.


Hexi Stash-Busting Blanket
Hier ben ik mee begonnen toen ik geen zin had in die andere berg WIPs ;)
Hiervoor gebruik ik simpele acryl die ik ooit eens bij de Kruidvat heb opgeduikeld. Waarschijnlijk vind ik nooit meer meer van hetzelfde, dus ik maak het maar op met deze klein zeshoekjes.
Wordt vast superleuk, hoewel ik het aan elkaar zetten nog wel eens een beetje zou kunnen gaan uitstellen ;)

Nu wat 'echte' dekens...


Ripple Blanket
Dit is een oudje. Waarschijnlijk de eerste deken die ik ooit ben begonnen... Maar ik had niet genoeg wol meegenomen (ik had toen ik het kocht nog geen deken in gedachten) en toen ik terugging hadden één van de kleuren verandert/stopgezet! Hierdoor liep het project aardig vertraging op.
Ik heb vervangende wol gevonden, maar nu moet ik weer een goed moment vinden om aan de slag te gaan.


Autumn Harvest
Ik houd van dit dekentje! Maar helaas heb ik 'm nooit af kunnen ronden. Dus nog steeds een WIP.

Rosy Wavy Blanket
Mijn meest recent gestarted WIP-deken, ik had de wol bij de hand en geen andere WIP-deken om mijn handjes bezig te houden. Deze zal ik echter onder aan mijn afmaaklijstje moeten plaatsen. Maar leuk is hij al wel!

Spring into Summer - Keep Warm in Winter
Ik ben hopeloos verliefd geworden op deze steek! En toevallig had ik wat wol gekregen voor mijn verjaardag... Dat ging natuurlijk prima samen! En deze deken is eigenlijk al af! Hoe ik dat voor elkaar heb gekregen? Dat zie je vrijdag! ;)

Hopelijk heb je genoten van mijn stapel dekens, die nog geen stapel is.
Deze projecten kun je allemaal terug vinden in de linkerzijbalk van mijn blog, als je bijvoorbeeld meer wilt weten over project/steek/wol.
Houd deze balkjes goed in de gaten en je kunt zien hoe ver ik gevorderd ben, mijn doel is namelijk zoveel mogelijk dekens afronden in 2015!
Naast wat er nu al ligt komen daar nog een deken voor mijn zusje bij en de CAL Deken 2015 bij (hier en hier vind je meer info als je zelf ook nog een leuk project zoekt!).

Laten we hopen dat ik elke maand een deken af kan ronden?
(Laat ik het maar vast verklappen: dat gaat me in januari al niet (meer) lukken ;) )

Hopelijk kom je snel weer eens langs (zoiets als vrijdag weer?!)!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten